Recenzija : Igra prestola - Džordž R.R. Martin

Igra prestola - Džordž R.R. Martin
Džordž Martin rođen je 1948. u Nju Džersiju kao Džordž Rejmond Ričard Martin. Sklonost ka pisanju razvio je još kao dete, pišući priče o čudovištima i prodajući ih komšijskoj deci. Kasnije, u srednjoj školi, postao je ljubitelj stripa i predani kolekcionar, usmerivši svoje literarno delovanje na pisanje strip scenarija za različite opskurne fanzine. Prvi profesionalni ugovor sklopio je 1970, prodavši priču za strip Heroj. Godine 1971. diplomirao je žurnalistiku na univerzitetu Northwestern. Nekoliko sledećih godina radio je pri administraciji okruga Kuk, organizovao šahovske turnire i bio predavač na katedri za novinarstvo univerziteta Klark u Ajovi. Tokom sedamdesetih samo je povremeno pisao. Pošto se 1979. razveo, svu energiju usmerio je ka pisanju. Sve ostalo je legenda: za svoj literarni rad, Džordž R. R. Martin dobio je sve važnije nagrade u žanru epske fantastike, nekoliko Nebula i Hugo nagrada. Godine 1986. seli se u Holivud, gde radi kao urednik serijala Zona sumraka, konsultant na scenariju za Lepoticu i zver, producent istog projekta, a na kraju i supervizor. Martin danas živi u Santa Feu u Novom Meksiku. Potpredsednik je američkog udruženja SF pisaca.

Nad zemljom u kojoj leta mogu trajati decenijama, a zime pokolenjima, nadvili su se crni oblaci. Ledeni vetrovi ponovo duvaju i u snežnim bespućima severno od Zimovrela, mračne i natprirodne sile okupljaju se iza velikog zida koji štiti kraljevstvo. U središtu sukoba nalazi se porodica Stark od Zimovrela, ljudi nepopustljivih i tvrdih kao što je i zemlja kojom vladaju. Prostirući se od predela okovanih surovom hladnoćom do dalekog letnjeg kraljevstva obilja i raskoši, ovo je priča o vitezovima i damama, vojnicima i čarobnjacima, plaćenim ubicama i kopiladima, ljudima koji žive u vremenu zlih predskazanja. Kroz mnoge zavere i spletke, tragedije i izdajstva, bitke i opsade, rešava se sudbina porodice Stark, njihovih saveznika i neprijatelja, dok svi oni pokušavaju da pobede u toj najsmrtonosnijoj od svih igara: igri prestola.

Priznaćemo vam jednu stvar - novembra 2016. smo prvi put uzeli u ruke ovu knjigu, i taj dan ćemo zabeležiti kao epski momenat u ne tako kratkoj povesti portala Knjižara za mlade. I odmah ćemo vam reći da se stidimo što smo čekali toliko dugo da se upoznamo sa radom Džordža R.R. Martina. Krivi smo, ali vodićemo se onom - ko priznaje, pola mu se prašta.

No, da se vratimo ovoj fantastičnoj knjizi. Naime, mogli bismo sedeti i pisati čitave eseje vezane za prvu knjigu iz serijala Pesma leda i vatre, ali ćemo to ovaj put preskočiti. Imali smo priliku da se upoznamo sa likovima ove knjige putem tv ekrana, ali odmah ćemo vam reći da je i ovaj put pobedila ona čuvena - knjiga je bolja od filma ( u ovom slučaju od serije ). Autor je stvorio fenomenalan svet, mnogo bogatiji i rečitiji od onog ekranizovanog, i to je sasvim dovoljan razlog da se bacite na čitanje.

Verujte nam na reč, nećete se pokajati ni u jednom trenutku, bez obzira koliko konfuzan svet Igre prestola na početku bude bio. Naprotiv, što više budete zadirali u Martinov magični svet, sve više će vam se knjiga svideti. Jer ona je prava avantura, ispunjena konstantnom akcijom i prelepim opisima, radnja je smeštena u neverovatno zanimljivo okruženje, a likovi su ti za koje ćete se odmah vezati.

Zato, bez dvoumljenja. Nabavite svoj primerak i prepustite se uživanju.

Izdavač: Laguna