Recenzija : Devojke - Ema Klajn

„Najupečatljivije u ovom romanu jeste sposobnost Klajnove da izrazi teskobu puberteta prelepim poetskim jezikom, a da ne naruši autentičnost tinejdžerskog glasa. Melanholična refleksivnost žene i plahovitost devojčice besprekorno su isprepletane… Za priču koja je inspirisana jezivim ubistvima kulta Čarlsa Mensona, roman Devojke je ispričan izrazito suzdržano. Sa zrelošću dvostruko starije osobe, Ema Klajn je napisala mudar i nimalo razmetljiv roman – stišano a uzbudljivo priznanje o žudnji i užasu.“

Ema Klajn je američka autorka čiji je prvenac Devojke (The Girls) pobrao sve pozitivne kritike širom sveta. Njene priče su objavljivane u Grantu, Tin House i The Paris Review, a 2014. je dobila Paris Review Plimpton nagradu. Po internetu se šuška da je dobila višemilionski ugovor za ovu knjigu.

Ovaj izvanredni roman nezaboravan je portret devojaka u periodu kada postaju žene, i kada u životu sve može da pođe po zlu.

Severna Kalifornija, kraj turbulentnih šezdesetih. Na početku leta usamljena i zamišljena tinejdžerka Evi Bojd u parku će ugledati grupu devojaka čije slobodno ponašanje, nehajno odevanje i opasna aura razuzdanosti smesta privlače njenu pažnju. Evi postaje opčinjena čarobnom starijom devojkom Suzan i biva uvučena u kult koji će ubrzo izaći na zao glas i čiji je vođa jedan vrlo harizmatičan čovek.

Skriven u brdima, njihov veliki ranč sablasan je i oronuo, ali za Evi to je egzotično mesto i ona očajnički želi da bude prihvaćena. Ona sve više vremena provodi odvojena od majke i daleko od ritma svog uobičajenog života. Kako njena opsednutost starijom devojkom raste, Evi uopšte ne uviđa da se sve više bliži nezamislivom nasilju.

Devojke su briljantan roman koji ponire u neverovatne psihološke dubine, čudesno i sjajno napisan.

Ema Klajn je napisala knjigu koja će vas oboriti s' nogu. E sad, možda iz opisa niste u mogućnosti da shvatite o čemu se zapravo radi u knjizi, ali svaka reč je suvišna i može da vam uskrati uživanje. A uživaćete sigurno u njoj, baš kao i mi. Jer sa sigurnošću možemo da kažemo da je ovo jedna od boljih, ako ne i najbolja knjiga objavljena u 2016. godini. Autorka je svojim savršenim stilom pisanja predstavila priču koja će vas oduševiti na prvi pogled, otvoriti vrata sveta mladih devojaka  i njihovih razmišljanja, naterati vas da se zapitate u pojedinim situacijama i isto tako uplašiti u isto vreme.

Roman „Devojke“ je priča o ženama koje su se pridružile kultu Čarlsa Mensona, ponesene njegovim šarmom.

Ova knjiga je zbog nekih scena nasilja svakako pomalo jeziva ali je takođe i psihološki pregled onoga što može da dovede do takvog grupnog mišljenja. Junakinja Ivi Bojd nije još ni tinejdžerka kada vidi grupu bezbrižnih devojaka kako pokazuju svoje grudi, dele cigarete i kradu. Ona žudi da bude jedna od njih, i uskoro, ona to i jeste, ali taj osećaj pripadnosti nije besplatan. Mnogo toga u knjizi je predstavljeno u izmaglici podstaknutoj drogama, koja na neki način tetoši svoju junakinju, ali i čini da se čitalac oseća stalno uznemireno.