Recenzija: Hari Poter i ukleto dete - Dž. K. Rouling, Džek Torn i Džon Tifani

Verujemo da ne postoji osoba koja do sada nije čula da je izdavačka kuća Evro Book izdala knjigu Hari Poter i ukleto dete. Ubrzo nakon svetske premijere, knjiga je u prelepom izdanju, na srpskom jeziku i sa originalnim koricama, osvanula u domaćim knjižarama. Isto tako verujemo da nema puno toga da se kaže o serijalu koji je zaludeo čitav svet i koji ima mnogo ljubitelja i kod nas. Čak šta više, verujemo da ste nabavili svoj primerak i da ste kao i mi uživali u najnovijoj priči o nama omiljenom čarobnjaku. Postoje knjige koje se čitaju i ostave na policu nakon završetka, a postoje knjige kojima se iznova i iznova vraćamo sa podjednakim žarom i ljubavlju, baš kao i prvi put. Jedna od takvih knjiga, tačnije čitav serijal, je baš ovaj - serijal o Hari Poteru.

Novi roman „Hari Poter i ukleto dete“ nije klasična naracija, već drama, scenario za predstavu o mladom čarobnjaku koja se premijerno izvodi u Londonu 30. jula. Radnja se odvija tamo gde je stala poslednja knjiga - 19 godina posle velike bitke. Hari radi u Ministarstvu magije, ima troje dece i bori se sa svojom prošlošću. Naslov „Ukleto dete“ zapravo aludira na to da njegov sin nosi preveliko breme jer je dete Harija Potera, dečaka koji je promenio svet i pobedio najozloglašenijeg čarobnjaka svih vremena, Lorda Voldemora. Hari Poter oženjen je Džini Vesli, sestrom Rona, svog najboljeg
Hari Poter i ukleto dete - Dž. K. Rouling, Džek Torn i Džon Tifani
druga od prvih školskih dana. Imaju troje dece: Lili (dobila ime po Harijevoj majci), Albus Severus (o njemu je ova knjiga), dobio je ime po Albusu Dambldoru, bivšem direktoru Hogvortsa (škole magije za veštice i čarobnjake) i jednom od najvećih čarobnjaka svih vremena, i Severusu Snejpu - Harijevom profesoru i velikom prijatelju njegovih roditelja. Treće dete je Džejms, koji je dobio ime po Harijevom ocu. Hari je od prvog dana kada je saznao svoje poreklo i da je čarobnjak, kada je kročio u Hogvorts i počeo da upoznaje svet magije u kome ga svi znaju, maštao da postane Auror, zaposlen u Ministarstvu magije koji se bori protiv mračnih sila. U tome je i uspeo, jer na kraju sedmog dela koji je izašao 2007. godine „Hari Poter i relikvije smrti“ epilog se događa 19 godina kasnije, a Hari, Ron i Hermiona sa svojim porodicama ispraćaju svoju decu na Hogvorts, i tada saznajemo da je Hari sa Džini, da imaju troje dece i da je Hari Auror u Ministarstvu magije. Inače, i Ron i Hermiona su se venčali i takođe imaju decu.

Pošto već čitate ovu recenziju, pretpostavljamo da ste i vi veliki fan ovih knjiga. Ukoliko još uvek niste ( mada čisto sumnjamo ) pročitali Ukleto dete, onda morate da se spremite za ono što vas čeka. A to je povratak u prelepi svet koji je Dž.K. Rouling stvorila, druženje sa veoma poznatim i voljenim likovima, teleportaciju u magično okruženje, ali i poznanstvo sa novim karakterima. Ova knjiga će vas vratiti u dane kada ste uživali u čarima i magičnom peru autorke, a neobičan stil u formi scenarija će vas oduševiti i doneti utisak kao da gledate predstavu i nalazite se u prvim redovima.

Iskreno rečeno, ekipa KZM-a je presrećna što je ova knjiga prevedena kod nas i što krasi našu ogromnu i šaroliku policu. Od srca je preporučujemo svima, a oni koji do sada nisu upoznali svet  H. Potera - mislimo da je pravo vreme za to.

Izdavač : Evro Book