Recenzija : Sezona kostiju - Samanta Šenon

Samanta Šenon je rođena u zapadnom Londonu 1991. godine. Počela je da piše kao petnaestogodišnjakinja. Od 2010. do 2013. studirala je engleski jezik i književnost na Koledžu Svete Ane u Oksfordu. Godine 2012. Žene budućnosti nominovale su je za nagradu koja se dodeljuje mladim nadama. Sezona kostiju je njen prvi roman i prodat je u dvadeset zemalja.

Sezona kostiju je distopijska, paranormalna priča, čija je radnja smeštena u ne tako daleku budućnost – godinu 2059. Glavni akter knjige je devetnaestogodišnjakinja Pejdž Mahoni koja ima poseban dar – ona je vidovnjakinja, šetačica snovima i ima tu sposobnost da uđe u misli drugih ljudi. U novom, scionskom svetu biti vidovnjak je ravno ubistvu. Oni su samo krivi što postoje i njihovo otkrivanje ne bi donelo ništa dobro.

Sezona kostiju - Samanta Šenon
Mi smo manjina koju svet ne prihvata. Ne izvan fantastike, a čak je i ona zabranjena. Izgledamo kao svi ostali. Nekad se ponašamo kao svi ostali. Mi smo svugde, u svim ulicama. Naš život možete smartati normalnim, pod uslovom da ne zagledate mnogo. Ne znaju svi među nama šta su. Jedni će umreti u neznanju. Drugi znaju i njih ne mogu uhvatiti. Ali postojimo. Verujte mi.„

Kada nakon incidenta u kom Pejdž ubije jednog potčuvara, ona biva kidnapovana i odvedena u Šeol – stari Oksford koji je bio tajna skoro dvesta godina. Tamo upoznaje refaita Vardena i biva dodeljena njemu na obuku. On je njen gospodar, ali i njen neprijatelj. Kada se Pejdž nađe u Šeolu, njena priča tek tada zapravo počinje.

Ako niste znali, Sezona kostiju je prva knjiga od najavljenih sedam. Da, dobro ste pročitali, sedam knjiga i nadamo se sedam dobrih priča koje će nas ostaviti bez daha, baš kao što je i prva knjiga to uradila.

Ovako stvari stoje – dajte ovoj knjizi malo vremena. Sam početak jeste pomalo konfuzan i nedovoljno jasan, ali čitajući knjigu upoznavaćete svet koji je Samanta Šenon perfektno kreirala. Naime, na samom početku imamo previše novih pojmova i možda će čitaocu biti pomalo teško da se skoncentriše, ali verujte nam na reč – ovu knjigu nećete ispustiti iz ruku kada krenete da je čitate.

Ova knjiga je odličan izbor za ljubitelje fantastike; prepuna je akcije i avanture, zanimljive i uzbudljive radnje i veoma dobrih i lepo kreiranih likova. Pejdž je lik koji ćete na samom početku zavoleti i veoma brzo se vezati za nju. Ostali likovi u ovoj knjizi su pristupačni čitaocu i on će se veoma brzo uklopiti u ovo distopijsko okruženje.

Da ne dužimo, što pre nabavite ovu knjigu koju je u Srbiji izdala izdavačka kuća Laguna. Početkom ove godine izašao je i drugi deo knjige na engleskom jeziku, a mi se nadamo da nećemo dugo čekati na njen prevod.

I još jedna stvar – prava na film su otkupljena!