Recenzija : Pandora - M. R. Keri

M. R. Keri je književni pseudonim uglednog britanskog pisca proze i stripova. Pisao je i za DC i Marvel, uključujući i od kritike hvaljene nastavke X-mena i Fantastične četvorke, Marvelovih vodećih naslova s poznatim superjunacima kao likovima. Njegove autorske knjige redovno se pojavljuju na listi bestselera Njujork tajmsa. Takođe može da se pohvali i s nekoliko prethodnih romana i jednim holivudskim filmskim scenarijom.

Ona je jedna veoma posebna devojčica. Doktorka Koldvel kaže za nju da je mali genije. Sad ima deset godina i koža joj je kao u princeze iz bajke: bela kao sneg. Zna da će, kad odraste, biti lepa i da će se prinčevi saplitati jedan preko drugog da bi se popeli do njene kule i spasli je. Pod pretpostavkom, naravno, da ima kulu. U međuvremenu ima ćeliju, hodnik, učionicu i kupatilo.

Svakog jutra, ona čeka da dođu po nju i odvedu je. Narednik ulazi sa puškom u ruci, a njegovi ljudi vezuju je za kolica. Šali se sa njima i kaže im da ne ujeda, ali oni se ne smeju. Voli školu. Voli da uči o slovima i brojevima i o svetu izvan učionice. Priča svojoj omiljenoj učiteljici o svim lepim stvarima koje će raditi kada odraste. Ne zna zašto ta njena priča toliko rastužuje gospođicu Džastino.

Uskoro će saznati...

Pandora - M. R. Keri
Kada je izdavačka kuća Vulkan nedavno objavila knjigu Pandora, nismo imali pojma da je to zapravo knjiga The Girl With All The Gifts - knjiga čiji prevod čekamo kao ozeblo sunce, još pogotovo u poslednje vreme jer smo saznali da će uskoro biti i na velikom platnu. Za one koji nisu upućeni, to je knjiga koja je ostavila ceo svet bez daha, i koja će i vas sigurno, sto posto zaludeti. Ovu knjigu preporučujemo onima koji vole konstantnu akciju, avanturu, distopijski svet, natprirodne moći, fantaziju i... zombije... Da, dobro ste pročitali. Ova knjiga je prepuna gladnih koji vrebaju na svakom ćošku.

"Zove se Melani. Njeno ime potiče od starogrčke reči i znači crna devojka, ali njena koža je zapravo veoma svetla, pa misli da to i nije naročito primereno ime za nju. Mnogo joj se više dopada ime Pandora, ali ne može se birati. Gospođica Džastino im dodeljuje imena s velikog spiska; nova deca dobijaju prvo ime sa spiska imena za dečake ili devojčice i to je, kaže gospođica Džastino, to."

M. R. Keri je stvorio svet i likove koje ćete zavoleti na prvim stranicama knjige, a celokupna radnja će vas držati na ivici fotelje, i tražićete još. Pandora je od onih knjiga koje vas ne ostavljaju ni nakon čitanja i kojima se vraćate iznova.

Verujte nam na reč - ovu knjigu morate imati na svojoj polici. Ona je definitivno must read, i sigurno spada u top deset prevedenih knjiga u Srbiji, ove godine.

Izdavač : Vulkan