Recenzija : Kradljivica knjiga - Markus Zusak

Kradljivica knjiga - Markus Zusak
Markus Zusak je australijski pisac koji je već kao veoma mlad privukao pažnju svojim romanima za decu i omladinu – The Underdog, Fighting Ruben Wolfe, Getting the Girl, a na velika vrata stupio u svet knjževnosti romanom I Am the Messenger, koji je 2006. dobio nagradu Printz. Od samih njegovih književnih početaka, prate ga atributi „inovativnog“ i „poetičnog“ pisca, dok je Kradljivica knjiga proglašena za „književni fenomen“.

Za svoje knjige  dobio je brojne australijske književne nagrade. Živi u Sidneju, u Australiji.

EVO JEDNE MALE ČINJENICE: Umrećete.

1939. Nacistička Nemačka. zemlja zadržava dah. Smrt nikada nije imala toliko posla. Devetogodišnja Lizel živi sa svojom starateljskom porodicom u Ulici Himel. Roditelje su joj odveli u koncentracioni logor. Lizel krade knjige. Ovo je njena priča i priča o stanovnicima njene ulice, kada su bombe počele da padaju.

JEDNA VAŽNA NAPOMENA: Ovu priču pripoveda Smrt.

To je mala priča o:
devojčici
harmonikašu
nekim fanatičnim Nemcima
jevrejskom bokseru
i stvarno mnogo lopovluka

TREBALO BI DA ZNATE JOŠ NEŠTO: Smrt će posetiti kradljivicu knjiga tri puta.

Ako ste nekada razmišljali i dvoumili se da uzmete Kradljivicu u ruke, onda ste verovatno učinili pogrešnu stvar. Baš kao i mi. S obzirom da je knjiga napisana 2005-e godine, a kod nas izdata pre par godina, možemo samo zaključiti da se kajemo jer je nismo ranije pročitali. Isto tako, verovatno znate da je po ovoj fenomenalnoj knjizi snimljen film, i da je isti taj film pokupio sve reči hvale.

Naime, radnja knjige se dešava 1939. u nacističkoj Nemačkoj, i narator knjige jeste sama Smrt. Devojčica Lizel i njen mlađi brat su silom prilika ostavljeni hraniteljskoj porodici, a kada na putu ka novoj porodici njen brat umre, ona na grobu pronalazi knjigu koja će joj promeniti pogled na svet, na pisanu reč i na ljubav prema knjigama. To je sam početak Lizeline priče i razvoja njene ljubavi prema knjigama.

Verujte nam na reč, ovo je knjiga koju ćete pročitati u jednom dahu. Ovo je knjiga koja će vas uznemiriti i koja će vas naterati na razmišljanje. Markus Zusak je napisao knjigu koja se pamti i koja se preporučuje i poklanja prijateljima. Ova knjiga će vas ostaviti bez daha na više načina i u njoj ćete beskrajno uživati i pomno pratiti Lizelinu priču i njen ne tako srećan trinaestogodišnji život.

„Briljantno i nesvakidašnje ambiciozno delo.” Njujork tajms
„Izuzetno, lirsko, prelepo i gnevno...” Sandi telegraf

Izdavač: Laguna