Recenzija : Eleonora & Park - Rejnbou Rauel

Rejnbou Rauel piše knjige. Nekad piše o odraslima (Attachments i Landline). Nekad o tinejdžerima (Eleonora & Park , Obožavateljka i Carry On). Ali uvek piše o ljudima koji mnogo pričaju. O ljudima kojima ne cvetaju ruže. I ljudima koji se zaljubljuju. Trenutno radi na scenariju za film koji se snima po knjizi Eleonora & Park. Kada ne piše, Rejnbou čita stripove, planira put u Diznilend i raspravlja o stvarima koje objektivno i nisu toliko bitne za opstanak čovečanstva. Živi u Nebraski, udata je i ima dva sina.

Radnja knjige Eleonora i Park se odigrava davne 1986 godine, kada se dvoje neprilagođenih i društveno neprihvaćenih mladih upozna na putu do škole u školskom autobusu.

Eleonora je crvenokosa, kovrdžava, punačka devojka koja „izgleda kao cirkus“ i od prvog dana škole nailazi na otpor i maltretiranje svojih vršnjaka. Park je Azijat, ne toliko neprilagođen koliko i sam misli da jeste, ima prijatelje ali se još uvek trudi da se pronađe.

Eleonorina priča i nije toliko sjajna – ima majku, očuha ( sa kojim ne može da ostvari komunikaciju i koji je nasilan) i još dva mlađa brata i mlađu sestru. Život njene porodice nije baš divan i u svojoj vlastitoj kući Eleonora se oseća kao uljez. Parkova priča je drugačija. Ima roditelje i mlađeg brata, njegov život je drugačiji od Eleonorinog i nema toliko problema kao i ona.

Onog trenutka kada se njih dvoje igrom slučaja sretnu u autobusu, na putu do škole, počinje neverovatna ljubavna priča koja će vas ostaviti bez teksta. Kao i uvek, kada je reč o prvim ljubavima, i ova počinje polako, spontano, sasvim neočekivano. Kada Eleonora tog famoznog jutra sedne pokraj Parka ( jer je primorana ) ona nije ni svesna šta će joj se dogoditi i koliko će taj momak uticati na njen mladalački život. Ni Park nije svestan sve dok ne počne da priznaje sebi da mu se Eleonora zapravo dopada, ali nije siguran da li je to ispravno.

Eleonora & Park - Rejnbou Rauel

„ Držati Eleonoru za ruku, bilo je kao da u ruci držiš leptira. Ili srce. Kao da držite nešto što je živo i savršeno.“

Ovo je priča koja će vas raznežiti i podsetiti na neke stare dane. Ovo je priča koja će vas rasplakati i naterati da je pročitate u jednom dahu, bez pauze. Ovo je priča o dvoje mladih koji su svesni da njihova ljubav neće potrajati, ali uprkos svemu idu protiv svih. Ovo je priča koja će vam se urezati duboko u srce i zbog koje ćete patiti baš kao da se dešava vama.

” Mislim da čak i ne dišem kad nismo zajedno. Što znači da će do ponedeljka, kad te ponovo budem videla, proći šezdeset sati otkako sam poslednji put udahnula. Stalno mislim na tebe dok smo razdvojeni, a kad smo zajedno, sve vreme sam u panici. Više ne pripadam sebi, pripadam tebi, a šta će biti ako me više ne budeš želeo? “

Rejnbou Rauel je napisala savršeno štivo za ljubitelje knjiga za mlade. Ovo je, jednostavno, knjiga koja se ne sme zaobići, knjiga koja mora biti na polici svih čitalaca. U ovoj knjizi ćete pronaći sve : optimizam, pesimizam, sreću, tugu, ljubav, patnju, suze, smeh, nervozu, leptiriće, sunce, kišu. Setićete se svoje prve ljubavi i svojih početaka. Eleonora i Park će vas podsetiti na sve to.

Izdavač : Dereta