Recenzija : Čudotvorci i svet snova - Liba Brej

Pre nekoliko dana pisali smo o knjizi Čudotvorci i Solomonova kometa, američke autorke Libe Brej. To je prva knjiga iz serijala Čudotvorci, koji je u Srbiji prevela izdavačka kuća Miba Books. Ako se dobro sećate prethodnog teksta, onda znate da nas je prva knjiga svakako oduševila i ostavila bez teksta. Ista stvar je i sa drugom. Liba Brej je to uradila ponovo. Napisala je nastavak od kog će vam se zavrteti u glavu, a sigurno i zaboleti ruke od držanja ove predobre knjige.

Nego, odakle početi? Prvenstveno želimo da pohvalimo dizajn korice. Mi smo jedni od onih koji ne sude knjizi po koricama, ali definitivno volimo da vidimo lepu naslovnicu. Miba Books je tu uspela; na prvi pogled ova knjiga će vas privući svojom misterioznom naslovnicom u stilu dvadesetih godina. A onda dolazi  radnja.

Snovi su svuda. Snovi su kao reka – nemoguće je zadržati ih dugo na jednom mestu. Oni se neprestano šire, pored svih prepreka i granica, u svet.

Ovo, nažalost, važi i za košmare, i stvorenja koja u njima obitavaju. Za zle duhove koji se hrane životnom energijom ljudi, koji pak u snovima pronalaze utočište od svih muka i nedaća. I zato, kad građani Njujorka počnu da oboljevaju od tajanstvene bolesti spavanja, na scenu ponovo moraju da stupe zaštitnici čovečanstva…Čudotvorci!

Knjiga Čudotvorci i svet snova počinje rečenicom : "Svaki grad je duh. (...) Ni pod zemljom nije drugačije." Nakon spektakularnog završetka prve knjige, Liba Brej nas uvodi u novu priču, misterioznu radnju i okruženje i upoznaje nas sa novim likovima koji će vam se sigurno uvući pod kožu. Posle susreta koji je Evi imala sa serijskim ubicom i iz kog je jedva izvukla živu glavu, ona je sebe predstavila kao Čudotvorca. Ima tu sposobnost da čita drugima misli i otkriva najskrivenije tajne, a dobila je i nadimak Lepa vidovnjakinja. Čitav Njujork je oduševljen novom devojkom u gradu, svi izuzev Čudotvoraca. Pijanista Henri i kinez Ling, su Čudotvorci koji svoje moći ( hodanje u snu ) žele da sačuvaju u tajnosti. Međutim, stvari počinju da se komplikuju i pojavljuju se prve žrtve misteriozne bolesti spavanja.

Fenomenalnim stilom pisanja i savršeno dočarane njujorške atmosfere, Liba Brej nas u stilu dvadesetih godina vodi u potpuno novi svet u kom pravila ne važe. Ako vam se kojim slučajem dopala prva knjiga iz serijala Čudotvorci, Svet snova ćete obožavati. Misterija, horor, drama, avantura, fantazija - Brejeva je sve žanrove spakovala u ovu knjigu i time podigla ovaj žanr na viši nivo. Jednu stvar vam možemo garantovati, a to je da vas Čudotvorci neće ostaviti ravnodušnim, nego da ćete što pre poželeti da uplovite u svet koji oni nude.

Nama jedino preostaje da izdavačka kuća Miba Books bude vredna i da nam što pre donese i treći deo knjige ( ne poslednje, kako je Liba rekla!).