Recenzija: Biti poseban - Jelena Trajković

Jelena Trajković rođena je 1989. godine u Zaječaru. Studira menadžment. Ovo joj je prva knjiga.

„Vuk Karadžić se okrene u grobu svaki put kad Ivan Rašić progovori“, počinje svoju (ne)svakidašnju ispovest Đuka Krstić, napredni osnovac koji obožava srpski jezik i nesrećno je zaljubljen u svoju vršnjakinju Ljubicu. Njegov rival, pomenuti Ivan Rašić, jedan je od najjačih učenika u razredu i vrlo spretan u pokušajima da okrene druge đake protiv Đuke. Devojčice postaju ljubomorne zbog udvaranja Ljubici, a dečaci iz straha od Ivana počinju da izbegavaju glavnog junaka. Ne pomažu ni razni pokloni koje Đuka šalje Ljubici... Da sve bude gore, ni stvari kod kuće nisu idealne. Međutim, Đuka je borac koji ne odustaje od svoje ljubavi a Ivanu Rašiću počinje da uzvraća istom merom. Iako je on pametan, obrazovan i dobar dečak, i trpljenje ima granicu. A Ivan je tu granicu prešao.

Roman Biti poseban kroz niz humornih i ljupkih epizoda približava čitaocima probleme sa kojima se mladi susreću u doba kad prave vrednosti gube na značaju. Osim toga, Đukina borba za Ljubicu nosi osećanja, strahove i moralne dileme kakve imaju i odrasli kada se zaljube. Iako je njegov put do njenog srca pun teških prepreka, glavni junak je još od ranog detinjstva zacrtao da je Ljubica njegov izbor za ceo život. S obzirom da se njene aluzije na svet odraslih prostiru i mnogo dalje i više od toga, Jelena Trajković je u svom prvencu uspela da stvori ono što mnogim velikim piscima nikada nije pošlo za rukom – knjigu za sve uzraste.

S vremena na vreme se potrudimo da pročitamo knjigu domaćeg pisca, a najviše od svega volimo da damo šansu mladim piscima koji još uvek traže mesto pod književnim nebom. Jedna od takvih knjiga je baš ova - Biti poseban. I baš kao što i sam naslov kaže, ova knjiga je upravo takva - posebna. Pored radnje koja je veoma zanimljiva i važna, i kroz koju je definitivno svaki školarac prošao, uživaćete u neverovatno lepom stilu kojim piše autorka Jelena Trajković. Od kad je sveta i veka u školskom periodu je uvek bilo onih koji su dobri i loši đaci, onih koji trpe nasilje i onih koji su nasilnici. Ova knjiga je važna iz tog razloga, jer govori o temama o kojima se ne priča često, a koje su veoma bitne. Iako je ispričana na veoma specifičan i zanimljiv način, u ovoj knjizi ćete pronaći odgovore na veoma ozbiljne teme.

Bez obzira što je svrstana u tinejdž žanr, ovu knjigu preporučujemo svima: za one koji idu u školu ovo će biti jedna vrsta priručnika, a za one koji su je završili ovo će biti jedna vrsta podsetnika. Pročitajte knjigu Biti poseban, definitivno nećete zažaliti.