Recenzija : Ako ostanem - Gejl Forman

Mia ima sedamnaest godina i život kakav može poželeti jedna tinejdžerka. Talentovana je muzičarka koja svira violončelo, ima savršenu porodicu (mamu, tatu i mlađeg brata) i ima dečka (popularnog muzičara) za kojim lude sve devojke.

Čitava priča je smeštena u Oregon, u samo 24 sata, a počinje jednog februarskog hladnog jutra kada je neznatna količina snega prekrila ulice i škola je otkazana baš kao i posao njenih roditelja. U dogovoru tog jutra oni kreću na put u posetu svojim prijateljima ne očekujući i ne nadajući se šta im se sprema.

Naime, sve se odigralo u sekundi. Kamion je svom svojom brzinom udario u auto Mijinih roditelja izazivajući nezapamćenu tragediju. Mia se budi uz zvuk muzike koja je prethodno svirala na radiju i približavajući se smrskanom autu svojih roditelja zatiče potpunu katastrofu. Uz zvuke sirene i bolničara koji su se ubrzo našli na mestu nesreće, Mia gleda svoju mrtvu porodicu, a onda u jednom trenutku vidi sebe kako leži u kanalu pokraj puta. U tom trenutku, Mia shvata da je ona izvan svog tela, u nekom međuprostoru i stanju. Kako se to dogodilo i zašto – nije sigurna.

Čitavu priču nam pripoveda Mia iz svog ugla. Ona vidi šta se oko nje dešava, čuje sve, ali ne može da reaguje. Smeštena je u međusvet, na samu ivicu života i smrti, u stanje nekog neopisivog blaženstva i samim tim njena priča je veoma lako ispričana, bez preterenah emocija kakve bi priličile njenom trenutnom stanju s’obzirom da se desila porodična tragedija. Mia nas upoznaje sa svojom prošlošću, trenutku kada je upoznala i zavolela Adama, pojedinim momentima sa svojim savršenim i liberalnim roditeljima i malim bratom Tedom, ali u istom momentu nas vodi kroz sadašnjost i njenu borbu za život.

Mia mora da odluči – da li da ostane ili da ode?

Ovo je priča koja je napisana veoma jednostavnim stilom, ali pokreće neka od veoma važnih pitanja sa kojima se susreću mnogi u životu. Baš kao i oni, Mia je stavljena na veliki test. Ona se trenutno nalazi tu gde jeste, u stanju gde su joj sve emocije stavljene na “mute” mod. Ukoliko se odluči da ostane, Mia se odmah odlučuje i za ono što je neizbežno – život bez svoje skladne porodice, život prepun bola i tuge. Ukoliko se prepusti, Mia se neće morati suočiti sa posledicama.

Da li uopšte vredi živeti nakon svega? Zbog koga vredi živeti? Da li život ima smisla posle svega što se dogodilo? Šta je to što će te pokrenuti i zbog čega se treba boriti?

Šta je Mia odlučila saznaćete ukoliko pročitate ovu prelepu i veoma emotivnu knjigu. Ovo je roman koji se čita u jednom dahu, ne ispušta se iz ruku i grabi vas svojim rukama (rečima) i pokušava na sve načine da vas natera da se zapitate na šta ste sve spremni u životu i koliko ga uopšte cenite. Koliko jedna reč (“Ostani”) može da znači u vašem životu i da li uopšte razmišljate o sitnicama, koje su po svemu sudeći u ovakvim trenutcima veoma bitne.

Ne postoje reči sa kojima bi se ova knjiga mogla u potpunosti opisati. Ona je spoj tuge, sreće, ljubavi, bola, patnje i nade. Zato brže-bolje, ne čekajte. Krenite u ovu kratku, ali previše emocionalnu pustolovinu, posle koje nećete (garantovano) ostati ravnodušni.

Izdavač : Evro Book