Recenzija : Stakleno prijestolje - Sarah J. Maas

U jednu stvar smo sigurni, a to je da ne postoji osoba koja u svom životu nije čula za fenomenalni serijal knjiga pod nazivom Throne of Glass, autorke Sarah J. Maas. Nažalost, ovaj serijal još nije preveden u Srbiji, ali je najavljen - za kada, ne znamo. Međutim, izdavačka kuća Šahinpašić, iz susedne nam Bosne, prevela je prvu knjigu iz serijala i nazvala je Stakleno prijestolje.

Za one koji ipak nisu čuli za ove knjige i autorku : reč je o serijalu knjiga koje spadaju u žanr epske fantazije, ali za mlade. U prvoj knjizi, Staklenom prijestolju, upoznajemo Celaenu Sardothien, koja je rob u mračnim rudnicima soli u Endovieru. Celaena je najpoznatiji plaćeni ubica, najbolja u svom poslu, ali je jednog momenta napravila fatalnu grešku - uhvaćena je i sada služi svoju kaznu. Međutim, mladi kapetan Westfall joj nudi slobodu ukoliko se ona bude takmičila protiv još 24 učesnika u borbi za kraljevskog viteza i to na turniru smrti. Da li će Celaena uspeti da izvuče živu glavu i pobedi pored isto tako jake konkurencije ili je ona sledeća na listi stvorenja koje polako ubija jednog po jednog učesnika? Ostaje vam da sami vidite kada budete pročitali ovu knjigu od koje će vam se zavrteti u glavi.

Stakleno prijestolje -  Sarah J. Maas
Naime, autorka je ovu knjigu napisala sa svojih šesnaest godina i predstavila je prvi put na onlajn sajtu gde amateri pisci predstavljaju svoja dela. Serijal je doživeo veliki uspeh u elektronskoj formi, ali je autorka morala dosta toga da doradi prilikom pripreme za printanu verziju.

Sarah J. Maas je kreirala svet koji će vas oduševiti čim uzmete knjigu u ruke. Počev od glavne akterke, koja je u ovom slučaju kick-ass heroina, preko sporednih likova, opisa, dijaloga i odlično zamišeljnog okruženja, ova knjiga će vam se uvući pod kožu i poželećete da čitate još. A toga još ima baš dosta. Naime, serijal Throne of Glass broji ( za sada! ) pet knjiga, dok se šesta knjiga očekuje sledeće godine - 2017. Kako smo saznali, izdavačka kuća Laguna je otkupila prava za prevod, a mi se iskreno nadamo da ćemo serijal dobiti bez puno čekanja na svaki sledeći deo.

Jer ovo je knjiga na koju se ne čeka. Puna akcije i avanture, perfektno predstavljenih likova, opisa i misterije, ova knjiga predstavlja obavezno štivo za sve ljubitelje fantastike za mlade.

Ako ne možete da čekate na prevod i ako ste već u mogućnosti da nabavite bosansko izdanje knjige, ne čekajte i ne razmišljajte previše. Prepustite se uživanju i dozvolite da vas Celaena povede na nezaboravno, epsko putovanje.

Izdavač : Šahinpašić