Recenzija : The Siren - Kiera Cass

Svako ko je ljubitelj ya knjiga verovatno je čuo za čuveni serijal Selection ( na hrvatskom Izbor u izdanju Mozaika ), autorke Kiere Cass. Postoji velika verovatnoća da ste onda čuli i za njenu poslednju objavljenu knjigu The Siren. Ali, malo je onih koji znaju da je Kiera ovu knjigu napisala pre svih, pa čak i objavila davne 2009. kao indie autor, o svom trošku. Kako je bilo i za očekivati, knjiga se nije proslavila, šta više- malo je onih koji su čuli za nju. Potom, nakon sedam godina, očajna naslovnica indie knjige je dobila novu, lepšu i sjajniju zamenu. Isto tako, izdavačka kuća Harper Collins je ponesena uspehom Izbora, odlučila da Sireni da još jednu šansu i reprintuje je i predstavi čitaocima kao autorkino najnovije čedo. I, verujemo da se nisu pokajali. Mi definitivno nismo.

Naime, kako naslov i sam kaže, ova knjiga prati priču najmisterioznijih mitskih stvorenja - sirena. U središtu priče je mlada devojka po imenu Kahlen, koja na početku knjige doživljava brodolom i u toj nesreći gubi čitavu porodicu. Igrom slučaja Kahlen preživljava nesreću, samo zato što je molila za pomoć i žarko želela da ostane živa. Okean joj je ispunila ( govorimo u  ženskom rodu jer je Okean u ovoj knjizi žensko ) želju, ali je za uzvrat uzela nešto što je je njoj najvrednije. Osudila ju je na sto godina života kao sirena. Naime, priča tu dobija zaplet. Sirene u ovoj knjizi jesu normalne devojke koje služe Okeanu na njen poziv. Ne smeju da razgovaraju sa običnim smrtnicima kako im ne bi oduzele život, ali smeju da se pojavljuju u redovnom i normalnom okruženju. Kahlen u društvu svojih prijateljica sirena je primorana da često menja mesta stanovanja kako ljudi ne bi previše zapitkivali i primetili nešto čudno. Međutim, kada igrom slučaja Kahlen upozna momka koji će joj privući pažnju, stvari počinju da se komplikuju. Da li će njih dvoje uspeti da pređu prepreke s obzirom na to da Kahlen ne može da govori? Šta će se desiti ako Okean sazna za zabranjenu ljubav smrtnika i sirene? Šta izabrati : drugarice/sestre, Okean/porodicu ili momka?

Iskreni da budemo, koliko god ova tema zvučala pomalo blesavo i naivno - nije tako. Ovo je jedna uzbudljiva priča koju ćete pročitati u jednom dahu. U njoj će definitivno uživati i mladi i oni malo stariji jer je prepuna akcije, odličnih dijaloga i veoma zanimljive radnje. Nama su ove teme ( fantastika i mitologija ) pomešane sa modernim svetom guilty pleasure, tako da je ova knjiga bila  pravo osveženje u ovim prethodnim kišovitim danima. Kiera Cass je stvorila magični svet koji će vas ostaviti bez daha i u koji ćete poželeti da se vratite. Ali nažalost, ova knjiga nema nastavaka i možda je tako i bolje.

Da zaključimo - ako ste fan Kiere Cass ( pa čak i ako niste ) ova knjiga je must read. Iskopajte negde svoj primerak, poručite online, potražite je u knjižarama, jer definitvno ćete uživati u njoj. Možda ćete sledeći put drugačije gledati na Okean i vodu.

Product Details

ISBN: 9780008157937
ISBN 10: 0008157936