Recenzija : Holding up the universe - Jennifer Niven

Holding up the universe - Jennifer Niven
Verujemo da ne postoji osoba koja voli knjige, a da nije čula za autorkinu prvu ya knjigu All the bright places ( srp. Na posebna te vodim mesta, u izdanju Urban Reads-a ). Isto tako, verujemo da ste sigurno čuli za njenu drugu knjigu, koja uskoro treba da ugleda svetlost dana na engleskom jeziku. E pa, zahvaljujući izdavačkoj kući Penguin iz UK, mi smo dobili jedan arc primerak i samim tim privilegiju da pročitamo nešto što bi mnogi želeli i što jedva čekaju.

Odmah  da  kažemo, čitav hajp koji prati ovu knjigu od trenutka kada smo saznali  njen naslov i ugledali naslovnicu - je opravdan. Ako se dobro sećate, knjiga Na posebna te vodim mesta prati priču dvoje neprilagođenih tinejdžera koji boluju od depresije. Knjiga Holding up the universe se i dalje drži teme mentalnih bolesti, prihvatanja sebe i prihvatanja drugih.

Naime, priča prati tinejdžerku Libi koja je pre nekoliko godina bila poznatija kao najdeblja tinejdžerka u Americi. Nakon smrti svoje majke, Libi se povukla u sebe ( i sobu ) ne dozvoljavajući ikome da priđe. Nakon nekoliko godina Libi je  izgubila podosta kilograma, ali strah od okoline i ljudi, strah od nasilja koje je danonoćno trpela zbog svog izgleda, ne prolazi. A sada je vreme da Libi ponovo krene u školu i okruži se mladim ljudima, koji su, realno, jako surovi. Na drugoj strani imamo Džeka : lepog momka, zavodnika, školsku facu i frajera, ali... Ali, Džek ima jednu falinku : naime, on boluje od bolesti zvane Prosopagnozija - nemogućnosti prepoznavanja ljudskog lica. Što znači da Džek ne može da zapamti ničije lice, pa čak ni svoje. Igrom slučaja, Džek i Libi se upoznaju na krajnje nezgodan i ne tako lep način, ali postoji nešto što će ih zbližiti na neverovatan način. O čemu se radi saznaćete uskoro jer i Urban Reads planira da prevede ovu knjigu.

Što se tiče stila pisanja, Dženifer Niven je kraljica stila. Zamerki nema, njene rečenice su prelepe, jasne i pravo je uživanje čitati ih. Likove koje je autorka kreirala su nadasve odlično predstavljeni i čitaoci se lako mogu vezati za njih ( ženski deo čitalačke publike za Džeka posebno ). Tema je posebno bitna jer se bavi stvarima koje su tabu i o kojima se retko govori, a i kada se govori- govori se sa podsmehom. Ova knjiga je o nasiničkom ponašanju, gojaznosti, mentalnim problemima, problemima sa prihvatanjem sebe samog ali isto tako i drugih. Ova knjiga jeste jako važna i svi bi trebali da je pročitaju, jer jednostavno otvara oči.

Stavovi i mišljenja su podeljeni. Glupo bi bilo razgovarati i raspravljati o mišljenjima. Jednostavno, postoji verovatnoća da vam se ova knjiga ili svidi ili ne. Mi smo je pročitali pre nekoliko dana i sačekali smo da se utisci slegnu, da dobro razmislimo i onda kažemo. Jer zaista, ovo je knjiga o čijoj se temi treba više razgovarati.

U svakom slučaju se nadamo da ćete uživati u njoj i da ćete je dočekati. Što se engleskog izdanja tiče, ovo su podaci  o knjizi :

Holding Up the Universe by Jennifer Niven, 9780141357058, publishing on 06.10.2016, Penguin (Puffin), B-format paperback.