Recenzija : Čudotvorci i Solomonova kometa - Liba Brej

Liba Brej je njujorktajmsov najprodavaniji autor, poznatija po svom serijalu The Gemma Doyle, kao i The Diviners ( u Srbiji izdat kao serijal Čudotvorci; Miba Books ). Poreklom je iz Teksasa, ali trenutno živi u Bruklinu ( Njujorku ) sa suprugom, sinom i dve mačke. Njeno puno ime je Marta Elizabet Brej. Serijal Čudotvorci započela je 2012. godine, a kao inspiracija za isti poslužila joj je ljubav prema istoriji, jezivim stvarima, Njujorku, kao i borba između dobra i zla.

"Postoje trenuci u ljudskoj istoriji kada je veo između ovog i onog sveta najtanji. U jednom takvom trenutku, nešto mračno  i zlo se budi..."

Godina je 1926. u Americi. Veliki rat se završio; nastupilo je doba ubrzanog industrijskog napretka i masovnih migracija ljudi svih vera i rasa u potrazi za boljim životom. Nove društvene i moralne vrednosti potiskuju stare, vladaju džez i prohibicija, ali neke stvari se nikada ne menjaju - ljudsko verovanje u natprirodne pojave...

U pojedinim religijama, komete se smatraju moćnim znamenjima koja najavljuju velike promene. Ali baš u takvim burnim trenucima ljudske istorije, veo između ovog i onog sveta je najtanji... Dovoljno tanak da drevno zlo pokuša da se vrati i naškodi svetu. Tada na scenu moraju stupiti pojedinci obdareni posebnim moćima, branioci čovečanstva...Čudotvorci!

Lepim jezikom i u duhu "Burnih dvadesetih", uz obilje akcije, džeza, i dobrog humora, autor priča priču o ljudskoj prirodi; (ne)premostivim razlikama, napretku civilizacije, stradanjima i mržnji, ali i ljubavi i čudima...

Čudotvorci i Solomonova kometa - Liba Brej
Postoje knjige koje vas s vremena na vreme oduševe i koje poželite ponovo da pročitate. Na drugoj strani postoje knjige koje vas u trenutku zaposednu i ne puštaju do poslednje stranice. A onda, kada završite sa čitanjem, zagrlite tu istu knjigu i u mislima se vratite u svet koji ste maločas proživeli sa junacima. Jedna od takvih knjiga je baš ova - Čudotvorci i Solomonova kometa. Priča prati mladu devojku Evi, po malo buntovnu i ambicioznu devojku, koja je zbog svog ponašanja, po kazni, poslata da živi u Američki muzej folklora, sujeverja i okultizma, sa svojim ujakom. Međutim, kada ubistva krenu da se dešavaju po gradu, a njen ujak biva pozvan da ih razreši, Evi otkriva da možda i ona ima tu sposobnost da pripomogne pri razrešavanju misterioznih slučajeva.

Ovo je knjiga koja ima baš sve : počev od fenomenalnog okruženja ( nemojte reći da bar jednom u životu niste poželeli da živite u doba '20. pogotovo u Njujorku ), zatim od fantastičnog stila pisanja, odlično kreiranih i predstavljenih likova, do savršene, misteriozne, jezive i veoma uzbudljive radnje. Liba Brej je kreirala svet koji će vas u svakom pogledu ostaviti bez daha i zbog kog ćete poželeti da se vratite u vreme dešavanja radnje. Jedinstvenim stilom, autorka je stvorila delo koje mogu da čitaju i mladi i stari i koje će još dugo ostati uz čitaoce. Ovu knjigu ćete preporučiti prijateljima jer ćete kasnije hteti da razgovarate o njoj, a onda ćete je pročitati iznova i iznova.

Izdavačka kuća Miba Books je knjigu Čudotvorci i Solomonova kometa prevele prošle godine ( 2015. ), dok je drugi deo knjige - Čudotvorci i Svet snova preveden ove - 2016. O drugoj knjizi ćemo vam uskoro pisati, a do tada trk u najbližu knjižaru i nabavite svoj primerak Čudotvoraca, jer se definitivno nećete pokajati.