Recenzija : Amor delirija - Loren Oliver

Loren Oliver je spisateljica romana „Before I Fall“ („Pre nego što padnem“), bestselera Njujork tajmsa i knjige godine po izboru Pablišers vikli. Njen uzbudljiv drugi roman „Amor delirija“ debitovao je na spisku bestselera Njujork tajmsa i prvi je deo trilogije. Diplomirala je na Čikaškom univerzitetu i završila kurs kreativnog pisanja na Njujorškom univerzitetu. Trenutno se bavi isključivo pisanjem i živi u Bruklinu, u Njujorku.

„Kažu da je ljubav dovodila ljude do ludila u starim vremenima. To je dovoljno loše. Knjiga o BZS govori i o onima koji su umrli zbog izgubljene ljubavi ili ljubavi koju nikad nisu pronašli, što me najviše plaši. Najsmrtonosnija od svih pojava : ubije vas ako je imate, ubija vas ako je nemate.“

Bićemo iskreni. Ovako stvari stoje : ovo smo čekali! I ne, nije nam prvi put da čitamo Delirijum, tačnije Amor delirija ( nikako da se naviknemo ), već možda treći-četvrti. Ali ovo smo čekali, srpsko izdanje knjige – i napokon smo dočekali. Našoj sreći nema kraja. Amor deliriju smo prvi put pročitali na engleskom jeziku, pre sigurno četiri godine, pa zatim na hrvatskom ( komšije su je prevele pre možda tri godine ), a sada, evo upravo smo je završili – naše, srpsko izdanje, dugo očekivano i dosta odlagano. Ali tu je!

Amor delirija - Loren Oliver
U novom svetu ljubav je bolest. Naučnici su pronašči lek protiv bolesti i svi građani imaju obavezu da prime vakcinu protiv iste. Procedura se obavlja čim se napuni osamnaest godina i skoro uvek je imala dobre efekte. Pod tim „dobre efekte“ podrazumevamo to da su suzbijeni svi znakovi bolesti. Lena Halovej jedva čeka svoju proceduru i jedva čeka da dobije lek protiv ljubavi. Ista bolest je uništila njenu majku i ona ne želi da doživi istu stvar. Sve ide po planu, sve dok Lena ne upozna Aleksa„divljaka“, momka koji živi u Divljini i koji veruje u suprotno. Čak šta više, Divljina je puna „nevernika“, tačnije onih koji ne žele da prime lek i koji veruju da je ljubav nešto sasvim drugačije od onoga u šta je Lena ubeđena. Lena nakon Aleksa počinje da sumnja u tretman i „bolest“ počinje da joj ulazi u krvotok. Šta će se onda desiti?

Odgovor na to pitanje ćete pronaći kada pročitate knjigu. A morate je pročitati, jer ovo je knjiga koja je uzdrmala svet. Ovo je knjiga koja će vas zgrabiti svojim stranicama i zaraziti na sve moguće načine. Ovo je knjiga u koju ćete se zaljubiti na prvi pogled ( počev od naslovnice ), u likove, radnju, stil pisanja Loren Oliver. Ova knjiga će vas dovesti do očaja i poželećete da čitate još. A biće još. Amor deliriju slede još dva nastavka : Pandemonium i Requiem. Mi se iskreno nadamo da nećemo čekati dugo na ove nastavke, jer ove knjige ne zaslužuju toliko čekanje.

Ne čekajte, nabavite svoj primerak, sada kada je napokon dostupan. Uplovite u neverovatan svet koji je stvorila Loren Oliver i prepustite se avanturi zvana Amor delirija. Verujte nam na reč – nećete se pokajati.

„Snažni likovi, živopisni opis tinejdžerskog života u represivnom društvu i uznemirujuća pitanja koja se mogu primeniti na naš današnji svet čine ovu knjigu naročito zanimljivom i vrednom pažnje.“ School Library Journal

„U teskobnoj atmosferi straha, Oliverova prede veoma napetu priču o buđenju svesti, otporu i pravoj ljubavi koja je u središtu svega.“ The Horn Book